نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواری متقاضیان مسکن مهر پردیس برای تحویل سریعتر واحدها/ دولت پیگیری جدی در مورد عوارضی آزاد راه تهران پردیس نداشته است

اخبار شهرستان پردیس اسلایدشو مسکن مهر

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش ها و پیگیری های مداوم، این امید در متقاضیان واحدهای مسکونی مهر زنده شده است که می توانند در آینده ای نزدیک خانه هایشان را تحویل بگیرند.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم پردیس، تهران، ری، تجریش، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ماورای خبر اظهار داشت: مسکن مهر پردیس از جمله پروژه‌هایی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و به ویژه نزدیکی به کلانشهر تهران،‌ متقاضیان پرشمارتر با هزینه‌های پرداختی بیشتری داشته است که امروز برای خانه‌دار شدن در شهر جدید پردیس، منتظرند و چشم امید به تحقق وعده‌های مسئولان دارند.

وی ادامه داد: بررسی ها حاکی از آن است که شرایط مسکن مهر در شهر جدید پردیس که بیش از دیگر شهرها با مشکلات متعدد دست به گریبان و به حال خود رها شده بود با تلاش ها و پیگیری های مداوم، این امید در متقاضیان واحدهای مسکونی مهر زنده شده است که می توانند در آینده ای نزدیک خانه هایشان را تحویل بگیرند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه اولویت در پردیس، تکمیل واحدهای مسکن مهر شده است، تصریح کرد: تمهیداتی هم در بودجه ۹۸ در بخش مسکن دیده شده است که اهداف آن برای عملیات آماده ‌سازی، محوطه‌سازی، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحدهای مسکن اجتماعی و حمایتی، شامل تکمیل خدمات زیربنایی اولیه برای واحدهای مسکن مهر، تکمیل بخشی از خدمات روبنایی مسکن مهر در شهرهای جدید از جمله مدرسه، درمانگاه، کلانتری و مسجد است.

نماینده مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری های مسئولین ذیربط، وعده های تحویل، محقق شود و واحدها، آماده و با امکانات و تجهیزات لازم به متقاضیان چشم به راه تحویل گردد.

وی بیان داشت: علاوه بر مشکل تأخیر چندین سال در تحویل واحد‌های مسکن مهر پردیس، فقدان زیرساخت‌هایی، چون آب، برق، گاز، سیستم‌های گرمایشی، نبود آسانسور و محوطه مناسب در واحد‌های ساخته‌شده و دیگر امکانات از مسائلی بوده، که باید در تحویل واحدها در نظر گرفته شود.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: هم چنین قابل بهره ‌برداری بودن امکاناتی مانند مسجد، مدرسه، کلانتری و مراکز درمانی از دیگر موضوعات مورد توجه در چندین فاز مسکن مهر پردیس است.

نماینده مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مهم دیگر، که از نیازهای ضروری ساکنان مسکن‌های مهر است، توسعه شبکه‌های ارتباطی و به خصوص خطوط مترو است.

وی افزود: با توجه به روند افتتاحات و جمعیت‌پذیری پردیس در آینده نزدیک، نیاز به خط ریلی به شدت محسوس خواهد شد.

ذوالقدر توضیح داد: نرخ بالای عوارض تعیین شده برای آزادراه تهران پردیس، باعث شده تا مسافران و خودروهای عبوری از این مسیر، رغبت کمتری به تردد از آزادراه داشته و تردد از جاده قدیم را ترجیح دهند.

نماینده مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مساله‌ باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش بار ترافیکی جاده قدیم، احتمال بروز سانحه نیز افزایش یافته و میزان مصرف سوخت یارانه‌ای هم با احتساب اختلاف مسافت این دو مسیر، به میزان چشمگیری بالا رود.

وی ادامه داد: ایجاد و اسکان مردم در شهر پردیس و مهاجرت آن ها از کلان شهرها با وعده زندگی ارزانتر و آرامش بیشتر بوده که با اینگونه نرخ گذاری ها کاملاً از اهداف اولیه ساخت آزادراه دور شده ایم.

ذوالقدر اظهار داشت: از این رو شاید تعیین نرخ مناسب‌ تر در عوارض این آزادراه، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و فشار بر مردم، هم از بار ترافیکی جاده قدیم بکاهد و هم آمار تلفات و حوادث جاده‌ای را کاهش دهد.

نماینده مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی مساله مبلغ تعیین شده برای عوارضی آزادراه تهران پردیس را نیازمند بازنگری مجدد مسئولان دانست.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارها این وضعیت را متذکر شده و پیگیری کرده اند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه پیگیری این موضوع همچنان در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، بیان داشت: لیکن مسئولین با این توجیه غیرقابل قبول که آزادراه متعلق به بخش خصوصی است و چاره ای جز تامین منفعت این بخش وجود ندارد، اقدامی جهت حل این مشکل انجام نداده اند.

نماینده مردم پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عجیب که هزینه های بخش خصوصی باید از جیب مردم رود! هزینه عوارض، بالا می رود و  مشکلات این مسیر و مردم این شهر، به جای کم و مرتفع شدن، افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد دولت پیگیری جدی و سیاستی در این زمینه نداشته است.

ذوالقدر ادامه داد: نیاز است که هرچه سریع تر اقدام لازم جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات ایجاد شده برنامه ریزی و اقدام لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *