عضو شورای شهر پردیس: فعالان فرهنگی در زمینه همسان سازی فرهنگی تلاش کنند

اخبار شهرستان پردیس اسلایدشو

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس خواستار تلاش تمام مسئولین فرهنگی برای همسان سازی فرهنگ در پردیس شد.
حسینعلی سلیمانی فر رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس در گفتگو خبرنگار ماهنامه ماورای خبر اظهار داشت: اگر فرهنگ را مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت های یک قوم و نژاد تعریف کنیم افرادی که در هر جامعه ای زندگی کرده باشند از فرهنگ آن قوم پیروی می کنند.
وی ادامه داد: زمانی که از هر جامعه‌ای چند نفر به مکانی مانند پردیس منتقل شوند؛ که تعدادی از تهران یا از شهرهای دیگر و یا اقصا نقاط کشور جمع شده‌اند اینها هر چند از لحاظ ظاهر یکی هستند اما از لحاظ فرهنگی کاملا متفاوتند.
سلیمانی فر افزود: شاید رفتاری برای یک فرد یا افرادی ارزش و برای فرد یا افراد دیگری ضد ارزش باشد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: بعنوان مثال در ایام گذشته مردم شمال کشور عروس را سوار اسب کرده و به منزل داماد می‌بردند اما در جنوب کشور رسم بر این است که داماد را سوار بر شتر کرده و به منزل عروس می بردند.
وی با بیان اینکه اگر برای فرهنگ شهر های جدید فکر فرهنگی نشود ما با مشکلات فرهنگی عدیده ای روبه رو خواهیم شد، گفت: شایسته است که آموزش و پرورش در مدارس برای همسان سازی فرهنگی کودکان و نوجوانان و جوانان فعالیت کرده و بخشی از فوق برنامه مدارس را به این موضوع اختصاص دهد.
سلیمانی فر افزود: مساجد می توانند در کنار فعالیت‌های دینی خود به همسان‌سازی فرهنگی بپردازند.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس بیان کرد: فرهنگسراها و سراهای محله و هر مجموعه فرهنگی فعال در منطقه باید یکی از وظایف خود را همسان سازی فرهنگی بداند و گرنه ما با آسیب روبرو خواهیم شد.
وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم از این بحران فرهنگ های متفاوت گذر کنیم و وارد عرصه ای بشویم که انسان ها از لحاظ فرهنگی به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

وی ادامه داد: تعریفی در سال ۷۵ برای پردیس ارائه شد و حالا ۸۵ هزار واحد مسکونی مهر به آن اضافه شده است.
سلیمانی فر با بیان اینکه، در واقع الان یک شهر بزرگ به پردیس اضافه شده است، تاکید کرد: این یعنی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری وارد شهر پردیس می شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: همانطور که برای حضور مهمان در منزل خودمان بررسی هایی انجام میدهیم، عاقلانه و منطقی آن است که مدیران شهری برای حضور این افراد نیز برنامه ریزی بکنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید اعلام کند که در این ۸۵ هزار واحد مسکونی به ازای هر ۲۰۰ واحد به یک مدرسه نیاز داریم و بررسی بکند که آیا تصمیمی برای این موضوع گرفته شده است یا خیر؟
سلیمانی فر افزود: در پنج سال آینده جاده های قدیم و آزادراه پاسخگوی تردد مردم نیستند پس بایستی بلافاصله برای قطار ریلی فکری کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر پردیس با اشاره به نبود درمانگاه دولتی در سطح شهر، اضافه کرد: باید اداره بهداشت و درمان به وضعیت اقتصادی متوسط رو به پایین مردم تفکر و برنامه ریزی بکند.
وی خاطر نشان کرد: اگر این قبیل فعالیت ها صورت نپذیرد و مدیران طی یک برنامه پنج ساله با یکدیگر تدبیر نکنند قطعا در آینده با یک بحران روبرو می شویم که مدیریت آن کار بسیار سخت و سنگینی خواهد بود.
سلیمانی فر تاکید کرد: تحویل ۸۵ هزار واحد مسکونی بدون زیر ساخت یعنی با دست خودمان بحران درست کنیم.
 عضو شورای شهر پردیس اظهار داشت: توصیه من به خودم و تمام همکاران و مدیران شهرستان این است که از الان به فکر آینده بوده و هر دو هفته جلسه مدیریت بحران را برگزار کنند.
وی گفت: مدیریت بحران این نیست که ما به فکر زلزله باشیم این هم یک نوع بحران است که در آینده دیده می شود و اگر مدیران ما نگران این موضوع باشند می شود آن را به خوبی مدیریت کرد.

سلیمانی فر با بیان اینکه جمعیت منطقه باید به سه گروه تقسیم شود افزود: دسته اول که جمعیت بسیار پایینی دارد بومی های محلی هستند و باید این را بپذیریم که شهرستان پردیس یک شهرستان کاملا مهاجر پذیر و حاشیه نشین است اما تعداد بسیار کمی بومی محلی دارد.
وی ادامه داد: دسته دوم سرریز جمعیت تهران است که محل آن مشخص و در شهر پردیس است.
عضو شورای شهرستان پردیس اضافه کرد: گروه سوم افراد مهاجری هستند که از اقصا نقاط کشور و از هر استانی در منطقه ساکن شده اند که بخش عمده ای از آن در شهر بومهن و مقدار اندکی در شهرهای پردیس و جاجرود هستند. وی خاطر نشان کرد: باید هر منطقه‌ را بنا به سنخیت خودش در نظر بگیریم.
سلیمانی فر تاکید کرد: فعالان فرهنگی باید مناطق را جداگانه بررسی کرده و طرح و راهکار کارشناسی خود را ارایه بدهند.
وی افزود: اینکه ما در یک ارگان بنشینیم، جلسه بگذاریم و صحبت بکنیم، با صحبت و حرف مشکلات حل نمی شود.
عضو شورای شهرستان پردیس بیان کرد: بایستی مدیران را خواست برنامه آنها را گرفت و به آنها زمان داد تا بر اساس زمان‌بندی کار عملیاتی انجام شده خود را گزارش دهند تا اینکه مشکلات شهرستان برطرف شود.
سلیمانی فر توضیح داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم و شاهد آن هستم وقتی یک ارگان یا نهادی با مشکل روبه‌رو شد آن را احضار می کنند یعنی تا زمانی که با مشکلی مواجه نشود کسی از او سوال نمی پرسد که آیا برنامه ای داری و طبق آن عمل میکنی یا خیر.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم اکنون اورژانس شهرستان پردیس در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و بلافاصله پاسخگوی مردم است.
عضو شورای شهرستان پردیس متذکر شد: بنده اطلاع دارم اوژانس با توجه به کمترین امکاناتی که وجود دارد بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد و این نشان می‌دهد که در این مجموعه مدیریت به خوبی صورت می پذیرد و قطعاً این چنین مدیرانی به فکر آینده هم هستند.
سلیمانی فر اضافه کرد: بعضی از نهادها دچار روزمرگی شده اند یعنی مسئول بیشتر به فکر این است که من امروز حضور دارم اما فردا نیستم و به فکر این نیست که من تا آخرین لحظه ای که در شهرستان هستم مسئول هستم و باید پاسخگوی نیازهای مردم باشم.
وی افزود: من خودم چون در آموزش و پرورش کار کردم به برنامه ریزی عادت دارم و مسئول مجموعه ای که دارای برنامه ریزی باشد احساس آرامش دارد.
عضو شورای شهر پردیس گفت: مدیرانی نگران هستند که برای خود برنامه ای ندارند؛ من توصیه می کنم به آن ارگان ها و نهادهایی که در خصوص برنامه خود کاری انجام نداده اند حتما به این موضوع توجه ویژه کرده و با نگارش برنامه ای از کارشناسان خود استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *