رییس شورای اسلامی استان تهران: پسماند تهران را می بلعد/ منابع آب استان به سمت تهران مکیده می شود

اخبار شهرستان پردیس اسلایدشو

رییس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه پسماند شهر و استان تهران را می بلعد از مکیده شدن تمام منابع آب استان به سمت تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماورای خبر؛ الهام فخاری رییس شورای اسلامی استان تهران در جلسه مشترک این شورا و اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان شمیرانات که به منظور بررسی و پیگیری رفع معضلات آن برگزار شده بود، اظهار داشت: برای جمع آوری پسماند می بایست کارگروه ویژه و موقت با حضور مسئولین شهرداری تهران تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در مدیریت پسماند نیاز به سیاست های تشویقی داریم؛ سیاست های دستوری که ضمانت اجرایی ندارد پاسخگو نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسب و کار پنهان پشت پسماند در تهران مانع شده تا مدیریت این موضوع بصورت صحیح انجام شود.

فخاری با اشاره وجود الگوهای موفق در زمینه جمع آوری پسماند در ایران، از استانهای اصفهان و همدان بعنوان نمونه یاد کرده و تصریح کرد: در این زمینه نیازی به الگوی خارجی نداریم.

رییس شورای اسلامی استان تهران بیان کرد: زمان در گذر است و ما مشکلات مختلف را به قانون ها و این که افرادی کارهایی انجام داده اند اهاله می دهیم و این موضوع مشکلی را حل نمی کند.

وی قانون را لازم الاجرا دانسته و تصریح کرد: باید در رابطه با قانونی که در تعارض با منافع مردم است چاره اندیشی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در یک دوره خاصی اتفاقی رخ داده و حالا باید آن را در یک شیب منفی قرار داده و آن شیب را ثابت نگه داریم تا مشکل بصورت کامل برطرف شود.

فخاری توضیح داد: منتظر طرح و لایحه بودن خوب است اما بخشی از عملکرد ما پیگیری است.

رییس شورای اسلامی استان تهران، خواستار پیگیری موضوع معدن بعنوان یک اضطرار در شهرستان شمیرانات شده و تاکید کرد: ما موظف به انجام کار و پاسخگویی هستیم، از موضع شاکی صحبت کردن مشکلی را حل نکرده است.

وی گفت: گردشگری این نیست که املاک مردم را ببلعند و بجای آن کاخ و برج سازی کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح گردشگری باید با نظر مردم تدوین شود، تصریح کرد: اگر جامعه محلی توافق ورود جمعیت بیشتر را ندارد انجام این کار به صلاح نیست.

فخاری تدوین طرح گردشگری تنها برای شهرستان شمیرانات را ناموفق خوانده و بر لزوم طرح استانی تاکید کرد و گفت: افراد به سمت دیگر شهرستانهای استان تهران هدایت شوند.

رییس شورای استان تهران از کاخ سازی به بهانه گردشگری انتقاد کرد.

وی با انتقاد از برخورد فانتزی با موضوع پسماند خاطر نشان کرد: پسماند، شهر و استان تهران را می بلعد و ما در حال غرق شدن در آن هستیم، این یک موضوع اضطراری است.

فخاری با انتقاد از اینکه تمام منابع آب استان بخاطر فشردگی جمعیت شهر تهران به سمت آن مکیده می شود، اظهار داشت: نباید بخاطر رعایت نشدن ظرفیت زیستی و مدیریت جمعیت تهران تمام منابع آبی را به سمت آن هدایت کرد، چرا که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره و صنایع روستایی می شود.

عضو شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرده و توضیح داد: اشتغالی پایدار است که توسعه کسب و کار بومی را رقم بزند.

رییس شورای اسلامی استان تهران گفت: کارهایی مانند بسته بنده و یا فراوری می تواند برای روستاییان ایجاد بشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *